TABAĞIMDA KOCAMAN OLUŞUNA KANMA!

TABAĞIMDA KOCAMAN OLUŞUNA KANMA!

Evet, kanma! Tabağımda kocaman duran hiçbir besinden korkmayın çünkü inanın kilomda minnacık duruyorlar. Yanlış duymadınız, bunun adı, Volümetrik Diyet. Gelin tanışalım kendisiyle: Volümetrik diyet bir hacim diyetidir. Besinlerin hacminin artması, porsiyon miktarının fazlalığıyla kalorilerinin azlığı bu diyetin mucizevi tezatlığıdır.

Her şeyin başı olduğu gibi bu diyetin de başı sudan geçmektedir. İçmek harici besinlerin hacmini artırmak için veya hazırladığımız bir yemeğin miktarını kalorisini yükseltmeden artırmak amacıyla da suyla olduğundan daha fazla haşır neşir olacağız. Bir de tabi ki besinlerin kendi yapısında bulundurduğu su miktarı var ki bu ne kadar fazlaysa o kadar açlık bastırıcı özelliğe sahip demektir.

Alışveriş listenize daha fazla sebze ve meyve ekleyin çünkü bu diyeti uygularken ihtiyacınız olacak. Özellikle geniş hacimde ve bol yapraklı sebzeleri tercih edin. Ayrıca sebzeleri bu diyette mümkünse pişmiş değil de ya az ısıl işlem görmüş ya da çiğ şekilde tüketmelisiniz. Çünkü pişmiş sebzeleri yerken hem daha az efor harcıyoruz, çünkü yemesi inanılmaz kolay, hem de porsiyon olarak ta çiğ haline göre oldukça küçülüyorlar. Unutmayın bu diyette gözlerimizin gördüğüne ve midemize hissettirdiklerine inanacağız. Meyve derken de gayet ciddiydim güzel okurum çünkü meyvenin suyunu da düşündüğünüzü biliyoruz. Ama neden şöyle kanlı canlı 100 gram portakal yemek varken 1 çay bardağı kadar suyuyla idare edesiniz? Hem unutma ki posasız, sadece su sana tokluk hissi vermeyecektir. Kuru meyveleri gözünde canlandıran güzel okurum, sizi de unutmadık; unutmayın bu bir hacim diyeti ve tabi ki kuru meyvelerin tabakta kapladığı yerle mevsim meyvesini kıyaslamayalım. Mümkünse bu süreçte mevsimin bize bahşettiği taze meyve yiyelim.

Çok sevdiğim olaya geliyoruz şimdi: küçük tabak! Beynimi şipşak etkiliyor ve uyguladığınızda büyük tabak doldurma zorunluğunun gereksizliğini göreceksiniz. Çünkü doldurduğunuz besin az gramaja sahip olsa bile tabağınızda kocaman gözükecek.

Volümetrik diyette besin kalorilerini öğrenmek başarınıza başarı katacaktır. Çünkü az porsiyon fazla kalori yerine çok porsiyon ama az kalori sizin de gönlünüzü fethedecek. Bunun için biz diyetisyenlerden ve hatta merkezimizden yardım alabilirsiniz.

KURAL 1,2,3…

-Suyla olan her yakınlığımız bizi amacımıza bir adım daha yaklaştıracak, asla unutmamalıyız.

-Besinleri çokça çiğnemelisiniz böylece beynimiz tokluk algısını çok daha çabuk hatırlayacak.

-Her öğüne ekleyeceğiniz başlangıç olarak çorba, salata ve sebze sizi doyuma ulaştıracak minik kalorilerdir!

-Kahvaltıya yumurta ekleyebilirsiniz çünkü işin uzmanı da eski topraklarımız da aynı fikirdeler: Yumurta tok tutar!

-Volümetrik besinler tercih etmelisiniz; lor peyniri, yarım yağlı ya da yağsız süt ve süt ürünleri, ayran, yulaf ezmesi, bulgur, ıspanak…

 

FAYDALARI NELERDİR?

  • Kendisi büyük kalorisi düşük tanımına en uygun besinler lifli gıda kategorisine girerler. Bu diyette yer verdiğiniz lifli gıdalar da kalp sağlığınızı olumlu etkileyecektir.
  • Kilo kaybı, lifli beslenme, bol sıvı alımı ile yaşadığınız kilo kaybı size obezite, diyabet gibi hastalıklara dirençli davranmanızı sağlayacaktır.
  • Sıvı alımınızın artması, lifli gıdalar ve daha birçok sağlıklı özellik barındıran bu diyetle sindirim sisteminiz düzenlenecektir.
  • Kolesterolünüzün ideal seviyelerde seyretmesine yardımcı olur.
  • Kanserle savaşınızda daima yanınızdadır, özellikle bağırsak üzerindeki olumlu etkisi sebebiyle kolon kanserine karşı.
  • Kan basıncınızı düzenler ve tansiyon hastalarına bu konuda yardımcı konumdadır.

Unutmayın sevgili okurum, beynimiz tokluk aşamasında farklı algılarla çalışır. Ama ufacık oyunun kime zararı olur ki beynimize olsun; çok çiğneyerek yutmak, büyük gibi gösterip masum kaloriler almak… Siz tabağımızda kocaman oluşuna kanmayın, ama beyinlerimizi bu duruma kolayca alıştırabiliriz ne dersiniz?

Diyet-D Çanakkale administrator

Bir cevap yazın