SAHURDA NE YİYELİM NE YEMEYELİM?

SAHURDA NE YİYELİM NE YEMEYELİM?

Ramazan ayı geldi, neredeyse 1 haftasını devirdik bile. Tüm İslam aleminin Ramazan ayını kutlar; sağlık, huzur ve afiyetin bu ayda hep bizimle olmasını dilerim. Tabii ki Ramazan, sağlık deyince sahurda ve iftarda neler tüketelim, neler tüketmeyelim, nelere dikkat edelim soruları hemen ortaya çıkıyor. Ben de bu konuda ne yiyelim ne yemeyelim ana temamızı küçük başlıklara bölerek anlatmak istedim.

Hadi başlayalım:

  • Yumurta, peynir yiyelim; sucuk, salam, sosis yemeyelim: Yumurta içerdiği vitamin ve minerallerle en gözde protein kaynağımızdır. Tuzsuz ve az yağlı peynirler de yine sahurda hem göz doyurucu hem tok tutucu olarak yerini almaktadır. Sosis, salam gibi işlenmiş et ürünleri hem baharattan hem de sodyumdan oldukça yüksektir. Normal beslenme örüntüsünde tercih edilmemesi gibi sahurda da tüketilmemelidir.

 

  • Ceviz, badem yiyelim; zeytin yemeyelim: Aslında tuzsuz ya da suda beklemiş şekilde olduğunda sahurda da tercih edilebilir zeytin ancak tuzlu damak lezzeti varsa tüketmemekte fayda var. İçerdiği sodyumla susuzluğu tetikleyecektir. Ceviz, badem gibi kuru yemişlerde çiğ şekilde tüketilirse ilk tercihimiz olmalıdır. Magnezyum başta olmak üzere birçok mineralden zengin olan bu yağlı tohumlar hem yüksek doyum hem verimli bir enerji vaat eder.

 

  • Ihlamur, adaçayı içelim; çay, kahve içmeyelim: Ihlamur, adaçayı, rezene gibi çaylar sindirim açısından oldukça rahatlatıcıdır. Çay, kahve gibi diüretik etkili içecekler yerine bitki çaylarını tercih etmek sindirim kolaylığıyla rahat bir uyku sağlar aynı zamanda gün içerisinde oluşan susuzluk belirtilerini daha az hissetmenize yardımcı olur.

 

  • Tam tahıllı ekmekler, kepekli undan hazırlanmış ürünler yiyelim; beyaz ekmek, beyaz undan yapılmış hamur işlerini yemeyelim: Çünkü kan şekeri regülasyonu! Hep söyleriz, siz 25 gr çavdar ekmeği de yeseniz 25 gr beyaz ekmek te yeseniz aynı kaloriyi alacaksınız ancak 25 gr çavdar ekmeğinin tokluk hissettiren süresi beyaza göre fazla olacak. Aynı zamanda beyaz ekmeğe göre esmer ekmekten daha fazla aldığınız posa ramazanda yaşanan bağırsak sorunlarına yardımcı olacaktır.

 

  • Mevsim meyvelerinden yiyelim, tatlı yemeyelim: Aslında tatlı deyince akla muhallebiler, baklavalar gelmesin ki bunları tüketenler dahi olabiliyor aramızda. Ancak burada daha çok dikkat çektiğim bal, pekmez, reçel gibi gözükmeyen tatlılar. Bunlarında doğal da olsa şeker içerdiğini ve bu dönemde tüketim zamanının uygun olmadığı ürünleri haftada 1-2 gün kaçamak şeklinde tüketebilirsiniz. Bu arada siz ilk saydıklarımı da tüketmeyin.

 

Genelde sahura dahil olabilen küçük 5 gruptan bahsettim. Umarım bilgilendirici olmuştur ve umarım sizlere daha çok sağlık hissettirir. Bu arada her şeyden önemlisi iftar ve sahur arası yeterli miktarda(en az 10-12 su bardağı) su içilmelidir. Metabolizma hızımızdan kaybetmediğimiz, daha sağlıklı olacağımız bir Ramazan geçirmemizi dilerim.

Dyt. Nagihan Dondurmacı

Diyet-D Çanakkale administrator

Bir cevap yazın