Makarna Aşkından Vazgeçme!

Makarna Aşkından Vazgeçme!

Biliyorum, sen de benim gibi makarnaya çok düşkünsün. Yemesen aklında kalacak, yesen kendini durduramayacak gibisin. Peki makarna bu kadar kendini sınırlaman gereken ya da gerçekten kalori bombası bir besin mi? Ya da kendi ellerinle veya dışarıda tercih ederken seçimlerinle burada sorunu sen mi yaratıyorsun acaba?

Aslında konu seçimlerinde, hazırlama yönteminde… Makarnana sos değil; sebze, baklagil, peynir, et eklemeyi dene böylece hem daha uzun süre tok tutsun hem lifi ve besleyiciliği artsın.

Madde madde makarna, hazırlık ve lezzet tavsiyeleri şeklinde ilerleyelim:

*Üniversitedeyken de bu konu bana gelmişti, benim gibi bir makarna aşığı diyetisyen yetişiyordu ve araştırmaktan, üretmekten özellikle bu konuda büyük keyif alıyordum. Sana şunu söylemeliyim; durum buğdayından elde edilen unlarla yapılmış makarnalar tercih etmelisin ve paketin üzerinde bu konuyla ilgili ‘semolina’ kelimesini arayabilirsin.

*Makarnayı biraz daha aklayabilirim sanırım bu bilgiyle: Beyaz ekmeğin yarısı kadar kan şekerinde etkili!

*Makarna suyundan soslar hazırlayabilir ve bunun için de ne kadar mevsim sebzesi varsa kullanabilirsin. Böylelikle yağlı soslar değil, lif oranı yüksek ve çok daha renkli bir makarna elde etmiş olursun.

*Lif demişken, makarnana hiç baklagil eklemeyi denedin mi? Bence çok şey kaybediyorsun. Kremamsı yapısı sana değişik bir tat deneyimi sunacak. Ayrıca bitkisel protein kaynaklarının tahıllarla birleşiminde daha fazla demir emilimi elde ettiğini de unutma.

*Et türevlerini makarnana dahil etmek, fazla karbonhidrat mı alıyorum sorusunu kendine sormana engel olacaktır. Ayrıca eklediğin proteinle daha uzun süre acıkmamanın da zevkine varacaksın.

*Makarnanı biraz daha diri bırak. Pişme süresini kısalttığında B vitamini kaybın azalacak, ayrıca hazım süren uzayarak kan şekerin uzun süre dengede seyredecektir. Böylelikle makarna yedim ve çabuk acıktım gibi bir cümle kurmayacaksın.

Yani keyif alarak ama sağlık katarak makarna tüketmekten vazgeçme. Özellikle öğle menün için hindi etli ve ıspanaklı bir makarna, yanına bir bardak naneli ayran ile hem hayır diyemeyeceğin hem de korkmadan tüketebileceğin besleyici bir menü olacaktır. Sevgiler makarna aşığı diyetisyeninizden.

Dyt. Nagihan DONDURMACI

Diyet-D Çanakkale administrator

Bir cevap yazın