ENFEKSİYON HASTALIKLARINDA BESLENME

ENFEKSİYON HASTALIKLARINDA BESLENME

Vücudumuza zararlı mikroorganizmalar girdiğinde vücudumuzda özel savunma sistemi aktifleşir. Bu aktifleşme yeterli gelmiyorsa desteklemeniz gerekmektedir. Bunu için size beslenme tüyoları hazırladık sevgili okurum:

  • Bu dönemde enerji ihtiyacımız olduğundan fazladır. Bu yüzden de öğün atlamamak, iştah algısını dinlemeden beslenme örüntüsüne dikkat etmelisiniz.
  • Sistemin büyük destekçilerinden D vitaminini karşılayabilmek adına yumurtaya, tahıl türevlerine ve kalsiyum kaynaklarının tüketimine dikkat etmelisiniz.
  • Oluşan iltihaplanmayla beraber vücudun sıvı ihtiyacında da ciddi artış gözlemlenmektedir. Bu yüzden su tüketimi normalden daha özen gösterilecek bir konu olmaktadır. Suyun yanında ayran, süt, meyve tüketimleri de kıymetlidir.
  • Metabolik aktivitenin artması için vücut sıcaklığının da artması gerekmektedir. Bunun için normalde 3 öğün besleniliyorsa bu dönemde öğün sayısı artırılıp daha sık aralıklarla beslenilmelidir.
  • Omega-3 alımı hem vücudun savunma sistemine katkıda bulunacaktır hem de iltihaplanmayı azaltmaya yardımcı olacaktır. Balık tüketmiyorsanız; ceviz, keten tohumu gibi omega-3 ten zengin besinleri hayatınıza eklemek te fayda var.
  • Yeşil çayı metabolizma hızlandırıcı, yağ yakıcı bir çay olarak görsek te temelinde sağlığa katkıda bulunmak aklımıza gelecek ilk önerge olmalıdır. Güçlü antioksidan içeriğinin yanında aynı zamanda anti inflamatuardır.
  • Brokoli, pancar, yaban mersini gibi yüksek antioksidan içeren sebze ve meyveleri; çorba ve salatalarınıza ekleyerek tüketmek vitamin mineral alımınızı da artıracaktır.
  • Soğan ve sarımsak halk dilinde de doğal antibiyotik ismini yeterince edindi. Bu dönemde de yoğurt veya salata sosları içerisinde yer vermelisiniz.
  • Zencefil, özellikle ağrı kesici özelliğiyle bilinse de özellikle çayını hazırlamanız iltihabi durumu iyileştirmede faydalıdır.
  • Zerdeçal (kurkumin), özellikle kanserle olan savaşta bize bir kalkan görevi görüyor. İnflamatuar hastalıklarda da ilaç kadar etkin olduğu yapılan çalışmalarda gözler önüne seriliyor.

 

Yukarıdaki beslenme önerileri günlük yaşantınızda da yer vermeniz gereken ayrıntılardır ki bu noktada koruyucu özellik gösterir. Hastalık aşamasında ise iyileşmeyi ve tedaviyi hızlandırıcı etkisiyle size yardımcı olacaktır. Sağlığın peşinizi hiç bırakmadığı bir hafta sonu dileriz.

Diyet-D Çanakkale administrator

Bir cevap yazın