DİYETTEYİM, SALATA ALAYIM!

DİYETTEYİM, SALATA ALAYIM!

Aldığınız her salata acaba diyetine yardımcı mı yoksa köstek mi? Salatayı diyetle bağdaştırdığımız gibi içeriği temiz ise sorun yok ancak bazı restoran, kafelerde çok yüksek kalorili salatalar bulunmaktadır.

  • Sosunu ben ilave edeceğim!

Sipariş ettiğiniz saltanıza eklenen sosun miktarını bilmemek ne yazık ki diyetinizi sabote etmektedir. Böylelikle faydadan çok zarara uğrayacağınız ihtimali artmaktadır.

  • Kinoalı kısır (!)

Chialı, kinoalı, yulaflı salatalar hazırlıyor ya da sipariş ediyorsanız içerisinde ne kadar kullanıldığını öğrenin. Kendiniz hazırlıyorken de porsiyon kontrolüne özen gösterin. Unutmayınız ki sağlıklı da olsa tahıl grubundadırlar.

  • Kuru üzümlü hindi salata yedim kafede…

Sence diyetine ne jadar uygun bu sakata? Salatalara turşu, kruton, kuru meyve ve sebzeler, mısır ilave edilmiş olabiliyor. Lütfen salatanızı daha net malzemeli tercih edin bu şekilde tüketilecekse mutlaka miktarını sorgulayın.

  • Salatanın yanındaki görünmez beyaz!

Salatanın yanında gelen sıcak ekmekler, poğaçalar ya da salata üzerinde ikram edilen galetalar, susamlı krakerleri mümkünse tüketmeyiniz. Unutmayın, amacınız salata ile hafif bir öğün geçirmek.

  • Kızartma değil canım az yağda sote (!)

Salatalarınızda kullandığınız protein kaynaklarınızın ızgara, haşlama ya da fırında pişerek hazırlanmış olmasına özen gösterin. Kızartma gibi sağlıklı yöntemlerle hazırlanmış protein kaynakları olmasın.

  • Biraz da ceviz serpiyorum üzerine…

Eğer çiğ kuru yemişlerle yağ ihtiyacı karşılanmış bir salata tüketiyorsanız, zeytinyağı eklemeyiniz.

  • Eşlikçiler

Yanına yoğurt, ayran, doğal mineralli su ya da şekersiz limonata alternatifleri düşünülebilir. Besleyici, sağlıklı ve daha da doyurucu olacaktır.

  • Bitkisel protein lezzetleri

Baklagilli salataları da tüketebilirsiniz. Özellikle bu salataları lor peyniriyle zenginleştirmek akıllıca olacaktır. Maş fasulyesi, nohut, yeşil mercimek gibi grubu bol ve sınırsız yeşillikle donatmak; limon, sirke, zeytinyağı ve baharatlarla lezzetlendirmek size sunulan fazla yağlı, şeker içeren soslarla bezenmiş kalori bombası salatalardan çok daha akıllıca bir seçimdir.

Salatalarınız hayal ettiğiniz gibi size hafiflik, vicdan rahatlığı ve düşük kalori-yüksek doyum sunsun. Siz de artık daha masum salatalar hazırlayabilir, dışarda sipariş dahi etseniz kontrolü elinizde tutabilirsiniz.

Diyet-D Çanakkale administrator

Bir cevap yazın