Aşureyi kaçıramazsınız !

Aşureyi kaçıramazsınız !

Muharrem ayıyla beraber aklımıza düşenlerden biri de aşure. Eşsiz meyve ve tahılların bir araya gelerek oluşturduğu şahane lezzet aşure, çokça besin öğelerini de içerir. B grubu vitaminleri, demir, kalsiyum, E vitamini, omega-3 içeren aşure aynı zamanda yoğun posaya sahiptir ve bu sayede tokluk hissi verir.

Aşureyi ana öğün olarak tüketmek, daha dengeli bir öğün planlaması için idealdir. Yanına tüketebileceğiniz bir sütlü kahve hem kan şekerinizi dengeleyecektir hem de daha uzun süre tok kalmanıza yardımcı olacaktır. Ortalama bir kase (200 gr kadar) aşure 300-350 kcal dir ve bu kaloriyi en sağlıklı hale getirmek aşure de şeker kullanmamak; bunun yerine bal, pekmez ya da tatlandırıcı ile hazırlamaktan geçer. 1 kase aşure tükettiğimizde 1 dilim ekmek, 1 tane köfte ve 2 porsiyon meyve hakkını kullanmış oluruz. Bilinçli tüketim diğer öğünleri planlamanız için ilk kuraldır, unutmayın 😉

Kilo almak isteyenler, okul çağındaki çocuklar ve sporcular aşureyi tercih edebilirken kilo denetimine özen gösterenler ve kilo vermek isteyenler daha dikkatli ve öğünlü tüketmelidirler. Diyabeti olan bireyler şekersiz, tatlandırıcı ile hazırlananları öğün planlamasına özen göstererek tercih etmelidirler.

Küçük bir sır vererek yazımı burada sonlandırıyorum: aşurenin vazgeçilmezi tarçın, aynı zamanda aşurenin glisemik yükünü de düşürecektir 😉

Afiyet olsun, tok ve formda tutsun 🙂

Dyt. Nagihan Dondurmacı                                                            

Diyet-D Çanakkale administrator

Bir cevap yazın